چهارچوب فرهنگی و سیاسی سایت آفتاب چیست که فرح پهلوی در آن می‌گنجد؟
 
پلاک92
 

انتخاب موضوع برای انتشار در نشریه‌ی اینترنتی و یا مکتوبی که در اختیار اصحاب رسانه قرار دارد، از مهمترین کارهایی‌ست که هر روزه از سوی رسانه ها انجام می‌گیرد. زیرا به این طریق، جهت‌گیری‌های سیاسی و فرهنگی‌شان را معلوم کرده و یا به مسائل روز، سمت و سوی خودشان را می‌دهند. در نتیجه، هر رسانه نسبت به آنچه منتشر می‌کند مسئول بوده و از این رو، وسواس زیادی به خرج می‌دهد تا آنچه که معرف خودشان هست را منتشر کنند.

حال، از این منظر توجه کنید به مطلبی که سایت آفتاب در روز 25 آبان منتشر کرد. این سایت در این روز اقدام به انتشار عکسی از فرح پهلوی و نوه‌های دختری‌اش نموده است. عکسی که نشان می‌دهد همسر آخر شاه ملعون، با لبخندی بر لب که گواه زندگی مطلوبی‌ست! در کنار نوه‌هایش زندگی کرده و دوران پیری را طی می‌کند.
حال لازم است از مسئولان این سایت خبری-تحلیلی پرسید که شما چه جهت‌گیری‌ها و نیت‌های فرهنگی و حتی سیاسی را پیگیری می‌کنید که انتشار چنین عکس‌هایی، آنهم بدون هرگونه توضیح یا مطلبی، در چهارچوب آن سیاست‌ها می‌گنجد؟ آیا این چهارچوب تناسبی با ارزش‌های دینی و انقلابی مردم دارد؟ اگر جواب‌تان مثبت ا‌ست، پس چرا باید شاهد چنین مطالبی در سایت‌تان باشیم؟ و اگر منفی‌ست که وا اسفا...
واقعا چگونه می‌توان نشریه‌ای را در چهارچوب ارزش‌های انقلاب اسلامی دید اما از سوی دیگر شاهد انتشار چنین مطالبی در آن بود؟ به نظر می‌رسد نشریات ما اعم از مکتوب و اینترنتی باید دقت بیشتری در انتخاب سوژه‌های‌شان داشته باشند. با این همه موضوعات مختلفی که مبتلا به مردم و نظام اسلامی ماست و احتیاج است که به آنها پرداخته شود، پرداختن به سوژه‌های انحرافی چه جای توجیهی دارد؟
فراموش نکنیم که رسالت مطبوعات و رسانه‌ها چیست:
«درجمهوری‌اسلامی‌ايران‌مطبوعات‌حقيقتاجايگاه‌مهمی‌دارندزيرااقوام‌كشور،تمدن‌،فرهنگ‌واعتلای‌جامعه‌بستگی‌به ‌وضعيت‌مطبوعات‌داردودست‌اندركاران‌امورمطبوعاتی‌دركشوربايدتلاش‌كنندكه‌اين‌وظيفه‌‌یبزرگ‌به‌بهترين‌وجه‌به‌انجام‌برسد. 24/02/1373 بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان و دست‌اندکاران مطبوعات کشور» آیا ما در این مسیر حرکت می‌کنیم؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به پلاک 92 خوش آمدید. سلام اینجا سیاسی نیست، حذبی نیست، از چپ و راست نیست،جایی برای وقت تلف کردن نیست، یک وبلاگ ساده نیست، اینجا تفرقه نیست و............. نیست. ***** اینجا پلاک92 است***** خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلاک92 و آدرس pelak92.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 78
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 84
بازدید ماه : 295
بازدید کل : 5199
تعداد مطالب : 85
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1